Body Business - Fashion en Beauty

Een goed, gezond en gelukkig lijf maakt het leven stukken aangenamer en heeft dus direct invloed op onze ‘quality and quantity of life’. We worden tegenwoordig - figuurlijk - dood gegooid met adviezen over eten, gezondheid, lichaam en uiterlijk. Als FbnF-er zit je over het algemeen niet meer in de lente van je leven. Door het beste uit het leven te halen op gebied van voeding, lichaamsbeweging en (uiterlijke) verzorging, blijf je op je eigen unieke manier nog super aantrekkelijk voor jezelf…..en dus voor de rest van de wereld. Ouder worden hebben we geen invloed op maar hoe we ouder worden wel.

Body Business - Fashion en Beauty

Een goed, gezond en gelukkig lijf maakt het leven stukken aangenamer en heeft dus direct invloed op onze ‘quality and quantity of life’. We worden tegenwoordig - figuurlijk - dood gegooid met adviezen over eten, gezondheid, lichaam en uiterlijk. Als FbnF-er zit je over het algemeen niet meer in de lente van je leven. Door het beste uit het leven te halen op gebied van voeding, lichaamsbeweging en (uiterlijke) verzorging, blijf je op je eigen unieke manier nog super aantrekkelijk voor jezelf…..en dus voor de rest van de wereld. Ouder worden hebben we geen invloed op maar hoe we ouder worden wel.
Maarten de Ruiter
Men Care
Twintig jaar geleden was het nog totaal not-done. Dat je als man serieus je uiterlijk verzorgde en/of je zorgde maakte over je uiterlijk. Voor mij is dat nooit een issue geweest.

Van huis uit ben ik gewend dat mijn moeder, sinds ik mij kan herinneren, ’s ochtends ruim de tijd nam om zich te verzorgen. Om vervolgens ’s avonds voor het naar bed gaan opnieuw minstens een half uur bezig te zijn met tonics, lotions, crêmetjes en serums van de beste merken. Nou is dat allemaal eerlijk gezegd niet zo aan mij besteed en ben ik daar iets te ongeduldig voor maar ik heb sinds mijn pubertijd wel altijd serieus aandacht besteed aan mijn uiterlijk. En dat vond (en vind) ik de normaalste zaak van de wereld.

Alhoewel ik uiterlijke verzorging belangrijk vind, spendeer ik er geen uren van mijn tijd aan. Gewoon goed en met regelmaat zorgen voor je innerlijke en uiterlijke lijf….ik zie uitsluitend voordelen. Veel manlijke leeftijdsgenoten vonden dat vroeger schromelijk overdreven. Terwijl zij degenen waren die, als één plukje haar niet helemaal goed zat, zo gedesillusioneerd werden dat ze liever thuis bleven dan op vrijdagavond te gaan stappen met de boyz. En dat vond ik – ook toen ik nog haar had trouwens – nou weer schromelijk overdreven.

Tijdens de jaren dat ik voor mijn werk de hele wereld over reisde vond ik het heerlijk én interessant om mij, waar ook ter wereld, na een lange vlucht met minstens zes uur tijdsverschil, te laten pamperen in de Spa van mijn hotel of in een lokale authentieke spa. In Thailand hebben ze in bijna elk (goed) hotel een fantastische Spa waar ik mij eerst anderhalf uur uit elkaar liet trekken tijdens een Thaise massage om vervolgens een facial te nemen van een uur met allerlei exotische lokale producten. Of in Sri Lanka een sauna treatment met Ayurveda behandeling. Of in Jordanië een totale lichaamsbehandeling met Dode Zee producten. Of op Bali een 'chocolat body treatment'. Of in Peru een gezichtsbehandeling met Coca producten…. om letterlijk en figuurlijk ‘high’ van te worden. Ik heb het allemaal geprobeerd en er volop van genoten.

Buiten het feit dat het uiterst prettig is om minstens een uur lang relaxed achteroverliggend op een comfortabele stoel met dikke, warme handdoeken over je heen, jezelf te laten verzorgen is het ook prettig dat je gezicht af en toe een ‘renovatie’-beurt krijgt: dat de mee-eters uit je neus worden geknepen, je gerstekorreltjes worden verwijderd, je oude huidlaag weg wordt gescrubd, je (steeds sneller groeiende) neusharen worden geknipt, de scherpe kantjes van je rimpels weg worden gelaserd om uiteindelijk een vitamine boost van allerlei goede verzorgingsproducten op je ouder wordende kop gemasseerd te krijgen. Een skin update, zeg maar.

Gelukkig zijn mijn manlijke leeftijdsgenoten tegenwoordig ook ‘om’. En de jongere generaties mannen helemaal. Die weten niet beter dan dat ze ook gezichtsverzorgingsproducten kopen, naar de schoonheidsspecialiste gaan, 1x in de maand de Barbershop bezoeken en Eau de Toilette gebruiken. De markt voor mannen cosmetica is de laatste tien jaar harder gegroeid dan die van vrouwen. Helemaal goed zou ik zeggen. Zolang het wat mij betreft maar niet te veel uit de klauwen loopt. Want mannen die hun benen scheren, hun wenkbrauwen epileren of hun bovenlip laten opvullen….dat gaat mij eerlijk gezegd te ver.

Maar ja, leven en laten leven. Dat mannen zich goed verzorgen, zich modern kleden en het belangrijk vinden om voor de buitenwereld EN voor zichzelf er goed en verzorgd uit te zien….ik juich het alleen maar toe. Het (goed verzorgde) oog wil tenslotte ook wat, nietwaar?

Meer FbnF? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Trip Tips
What to do
New(s)

Meer FbnF? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief